fredag 4 mars 2011

oj så länge sen

jag vart in och skrev i min lilla blogg.

Det har hänt en hel del sen sist jag var här inne, bland annat har jag gått en Mästarinna kurs och den sista veckan har jag försökt fokusera på den.
Inte alls så enkelt som jag trodde det skulle vara.
Men trägen vinner!

Jag har börjat sticka på ännu en sjal och den blir så mjuk och go. Men det är ett litet mönster så den går inte så snabbt att göra som jag trodde då stickorna är stora.
Har varit på en del stickcafé och det är alltid trevligt att träffa likasinnade och utbyta erfarenheter, få tips och råd.
Nästa vecka ska jag visst på två stickcafér både tisdag och onsdag är bokade, kul ska det bli.

Ett besök hos kirupraktern Sven har jag med hunnit med och nu är jag som ny igen, alltid kul att få kroppen tillrättad och funktionsduglig igen.
Den behöver verkligen funka nu när jag har Didde som gör allt för att ta slut på sin matte med glädjeskutt och krumsprång som rottisar är så duktiga på.

I morgon ska jag upp till Brukshunds klubben och kolla ifall det finns någon aktivitet för oss.
Tror att vi behöver det båda två, är ju inte helt lätt att träna hemma och få allt rätt.
Idag träffade vi grannhunden Bosse som är en stor och ståtlig Golden, han var fin tyckte Didde med så vi fick allt skälla lite på honom så han inte skulle tro nåt annat sen kunde vi säga hej och få massor av svansviftningar tillbaka.
Det är så kul att någon granne vågar låta Didde hälsa på deras små liv, de flesta säger det är ok men när han väl kommer fram så håller de på att få dåndimpen när han nosar runt och puffar på deras älsklingar.
Men jag brukar säga att han har fått mat så då är det lugnt för hans del, fattar inte varför de vill att de ska hälsa när de egentligen inte vågar för de är rädda att han ska äta upp deras älsklingar!

Nu ska jag äta lite frukost sen blir det ett par varv på min sjal innan jobbet kallar.

Ha det bäst ni underbara goa fina där ute, ni andra kan ha de som ni vill!

1 kommentar:

E-B sa...

skönt du är tillbaka, gillar läsa dina ord. ha en skön helg!
söndag blir det förresten tjejmässa i Tingsryd... :-)