onsdag 3 februari 2010

Å denna

underbara vinter som vi har.
Ja, jag är verkligen lycklig att vi har fått all denna snö och allt det vita som omger oss eller i alla fall mig.

Det är så mycket roligare att vara ute med hundarna när det är snö ute och så skönt att slippa regnet.
Jag tror även att mina hundar är mer förtjust i snön än regnet, ialla fall busar de och far runt som tokstollar i högarna.
Ja inte Jenny då för hon är ju en dam! Men nog kan hon fara runt i jakten på brödsmulor som vi slängt ut till pippisarna, dä är där inte så mycket dam att tala om.

Det dämpar även ljudet på morron när alla drar igång sina bilar och ska iväg till jobbet. Det känns som om jag är ute och går i ingenmansland vissa sträckor då det är så tyst ute att jag kan höra mina egna tankar mala?!
Helt underbart då jag har mycket att bearbeta just nu, tid för reflektion är ju aldrig fel.
Ja, det känns som om kroppen hinner ladda om och även jag mentalt. Och vem vet vad framtiden har i sin linda, vad kan då vara bättre än att vara någorlunda förberedd?

Jo så är det nog ingen vet vad vi har att vänta oss framöver utan vi kan bara göra det bästa av det som kommer.

Nu ska jag kolla runt lite och se om det finns fler roliga tävlingar att vara med i.

Inga kommentarer: