fredag 5 februari 2010

Början

på Nellys strumpa är gjord.
Ska försöka få dem klara nu i helgen om nu tiden räcker till.
Hon skulle ha behövt dem ett tag nu när vi har så fint snöväder väder.
Min inspiration har inte riktigt funnits där.





Har suttit och kikat runt bland massor av fina bloggar, den ena mer kreativ än den andra och jag blir så avundsjuk.
Jag vill med kunna göra alla dessa fina alster som ni tjejer gör där ute.
Men jag får inte riktigt till det.
Stick cafèt vi har är när jag jobbar så tyvärr finns det ingen hjälp där att få.
Jag provade med hjälp av Vuxenskolan att ha stick cafè på kvällen men det var ingen som var intresserad så där satt jag själv och ugglade.
Ja, ja så kan det va.

På söndag ska ialla fall jag och Linda träffas och scrappa lite kort eller vad det u blir.
Det ser jag fram emot för jag behöver fylla på och förnya lite bland mina alster i zoo affären och hos Det blå huset.
Får se om Nelly är intresserad av haka på eller hon har andra planer för helgen.
Inte lätt att veta i den åldern, det är mycket som ska stämma in med kompisar och vad de har för sig.

Idag är det jobbedag igen, sista dan för denna vecka. Ska bli gott att få ledigt i helgen.
Chefen är på Jokkmokks marknad så jag har själv fått stå vid rodret några dagar. Kul men samtidigt jobbigt, mycket att tänka på och så allt stämmer när det är dags att gå hem.
Idag ska jag ta med min lergryta och prova laga en älgstek i den.
Är så sugen på att testa ett recept jag hörde talas om. Får berätta sen hur det gick med matlagandet.

Satt här och funderade på varför det är så svårt att göra ett snyggt avslut när jag skrivit klart?
Jag tycker det oftast blir krystade slut eller så hugger jag av tvärt.

Tja det blir nog bra i slutändan det med,

2 kommentarer:

Tina sa...

Men hej söta du!!!
Va fint du gjort här =))
Du kan väl visst!!!!!
Va synd att det inte funkade med stickar kvällarna =( Men har du inte funderat mer på den där skönhetsgrejen du har?? Minns att vi pratade om den efter en meditation på gamla blå huset. Du har en aparat för huden eller va det va.. kan du inte dra igång med den??
Hur mår du annars? Träffas ju aldrig nu längre =(
Jag kommer att sakna Pyret & blå huset & alla er som brukar vara där, nu när hon flyttar. Känns inte alls kul =(
Ha en fin dag med gänget idag!!
Kram Tina

E-B sa...

På min ort finns stickcafé. Låt mig veta om du vill ha tid o plats, så kan jag kolla.
Ska bli roligt höra om du blev nöjd med lergrytematen. Har en lergryta stående som jag skulle vilja damma av...
Gillar sättet du skriver på - även dina avslut! :-))
Kram kram!