måndag 25 juli 2011

Lite raggisar

som jag har pysslat med sista tiden.

Det absolut roligaste jag kan sticka är nog raggsockar, det finns så många olika färger och garnkvalitér att jag aldrig tröttnar.
Den typen av stickning är lite meditativ också då samma moment återkommer, nu har jag gjort några par så snart sitter mönstret i huvudet på mig.

Jag har lite restgarner som jag har tänkt sticka till barnbarnen innan vintern kommer, får väl se lite hur det går med de planerna.




dess blev lite stora så sonen i Skåne ska få dessa











Idag har sommaren kommit tillbaka så nu kan jag nog lägga undan mina fina raggisar, annars har de varit framme lite titt som tätt denna sommar för att värma "små" frusna fötter

1 kommentar:

Maja sa...

Vilka fina sockor. Jag önskar jag kunde sticka! Jag kan nog men min nacke klarar inte av det mera :( Hade värk i 2 v då jag stickade ett par små babysockor åt mitt 1a barnbarn, så tråkigt.