torsdag 21 juli 2011

Första veckan

på min semester är snart slut.
Fattar inte att tiden bara kan rusa iväg så snabbt.

Idag har jag fikat på Roddys med en jobbarkompis, gott som vanligt men fy attans vad det är dyrt.
Tur att Vildrosen snart öppnar så jag som vanlig arbetare har råd att fika utan att bli ruinerad.

Namngivnings present till lilla Leeloo



Har varit och hämtat ett gäng kattsand så nu har jag ett par månader framåt, skönt att ha det hemma.
Och priset blir ju helt klart bättre när jag storköper och det gillar jag.

Ikväll har vi ätit god paj, hade ingen inspiration så det fick bli korv i men gott vart det.
En paj är kvar som lunch till i morron så då slipper jag tänka på vad vi ska äta.

Ikväll är det min tv kväll, är annars inte så mycket att titta på men trippel ikväll, halv åtta hos mig och sommar med Ernst.
Jag gillar den gubben så jag försöker kolla hans program de kvällar jag är hemma.

Förhoppningsvis blir ena raggsockan klar, har redan tjuvat lite på Nellys och vilket underbart garn att sticka i.
Ska starta upp en del projekt i helgen så jag har med mig när jag åker till Englagård nästa vecka.

Nu väntar en spännande deckare innan tv:n ska få mitt ädla sällskap.

1 kommentar:

Martina Andersson sa...

Hej Kikar in på din blogg och njuter av alla fina inlägg du skrivit =) Hoppas ju självklart att allt är bra med dig ?
Hit kommer jag absolut att komma igen =) Du har nu en helt ny följare =)
Kram Tina