fredag 26 december 2008

Julfirandet

har gått in i sin andra fas.
Lugnet har lagt sig över hela familjen och vi hasar mest runt i slappa kläder och mår väl.
Kom på nu ikväll att vi har glömt ta fram nötterna och julgodiset.
Så om en liten stund ska det bullas upp framför tv:n och vi ska mysa med någon bra film.

I dag har jag haft besök av min bästa kompis från Hässleholm.
Är så glad att vi har lyckats hålla kontakten i alla år varthän hon eller jag har flyttat.
Mycket hinner hända mellan gångerna vi träffas men det känns aldrig som vi är långt borta från varandra eller långt mellan gångerna vi träffas.


I morgon ska jag och mina två flicker till Landstoken och shoppa lite.
Överst på listan står promarker pennor, fick tre fina färger av min stora dotter som jag blev så glad över.
Men ska kompletera med ett par färger till.
Ska nog se om jag hittar några fina papper med så jag har något att skapa på.
Det är så utplockat här hemma med papper.

Nelly fick med en hel del pysselsaker och hon blev jätteglad för det. Men hon ska nog köpa nån stämpel och chalk för det har hon inte hunnit skaffa sig ännu.

Det är så kul att vi tre har samma intresse, blir så kul när vi kan dela våra intressen och hämta inspiration från varandra.

När du höjer blicken blir allting möjligt.

1 kommentar:

Tina sa...

Hej Ankie!!! Jag ville bara säga att ajg älskar att läsa din blogg. Det är ett sånt lugn över den! Jag följer den med spänning!!

Bara det jag ville... och önska dig en härlig fortsättning givetvis!!!

Må gott och va rädd om dig!
Kram Tina.