onsdag 1 oktober 2008

jobbedags igen

är det idag.
Nelly har legat sjuk i tre dagar men är nu på fötter igen.
Jag får hoppas att hennes halsonda inte smittar vidare för jag har ingen lust att ligga sjuk jag med.

I dag fyller syrran år men hon ska inte fira sig förrän till Alla helgon då hennes dotter med fyller år.
Dubbelkalas med andra ord.
Får se vad jag kan hitta på att köpa till dem då.
Har idètorka vad det gäller presenter.

Vi har nog en löptik i kvarteret för Roly sitter och sjunger hela dagarna, blir snart tokig på honom.
Inte är det lätt att få honom med på rundorna heller, ska lukta hur länge som helst vid varje tuva.
Tacka vet jag kastrerade hundar!

En kopp te och en stund i en bra bok innan jobbet kallar.
Må så gott

2 kommentarer:

Linda sa...

Hej nu har jag en blogg till så nu har jag delat upp pyssel och livet. Linda

Ankie sa...

Jag ser fram emot alla smaskiga detaljer nu som du inte har berättat för mig!