tisdag 29 maj 2012

Det stämmer så bra

nästan så jag blir lite fundersam hur det hela hänger ihop.

Ta bara dessa ord  det hjärtat är fullt av pratar munnen om hur bra stämmer inte det?
Har suttit och funderat ett tag på det och ju mer jag tänker igenom situationen är det så. Och hur det än är så är det bara jag som kan förändra det. Ingen annan kan gå in och förändra mig eller någon annan. Bara jag själv kan förändra mig själv.
Så nu återstår frågan, vill jag göre en förändring? Jo i alla fall när det gäller det negativa och tråkiga som poppar ut ur munnen med jämna mellanrum det vill jag inte ha kvar, men det fina och goa det vill jag ha kvar. Så då är det ju enkelt att göra något åt saken, fyll hjärtat med mer att det goda och fina så ska du se att det tråkiga och negativa tar död på sig själv och bara godhet och det fina kommer att finnas kvar.
Klart som korvspad enligt mig.

Inga kommentarer: